hatar pengar

På riktigt så tror jag att jag kommer sluta med hundra tusen kronor minus på mitt konto. Just nu leder jag en auktion på Tradera om ett armbandsur, som just nu ligger på 87 kronor, och jag leder en annan auktion om ett örngott som just nu ligger på 205 kronor. Samtidigt som jag vill ha de här sakerna, så måste jag hoppas att någon bjuder över. Jag har inte råd med dem! Fan. Och så vill jag ha tusen andra saker, som anteckningsblocket och dagböckerna. HELVETE! Men nej. Jag ska inte slösa upp mina pengar. Jag ska inte det! Jag måste lära mig hålla i pengar. Ska man behöva gå en kurs för det? Fan också. Måste kanske börja tänka "behöver jag detta? kommer jag använda detta?", men det vill man ju inte göra när det är samlarsaker man köper. Fast visserligen: om jag vinner armbandsuret så kommer jag använda det, och samma sak gäller örngottet. Dagböckerna skulle jag nog använda, faktiskt. Och antagligen anteckningsblocket också. Så vad whinar jag om? Juste ja, pengarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0