vem ska få mig att drömma?

Jag tror att jag vill läsa Naturkunskap B. Men jag tror att jag inte ska läsa Naturkunskap A förrän i trean. Vilket betyder att jag antingen måste läsa Naturkunskap B på Komvux eller att jag måste be om att få läsa Naturkunskap A på distans nästa läsår och sen Naturkunskap B på distans i trean. Naturkunskap B är nämligen den enda kursen som jag behöver, som jag inte kommer läsa, för att jag ska kunna komma in på Sjuksköterskeprogrammet. Lund Universitet, here I come liksom...

Funderar på om man ska läsa till barnmorska sen. Man måste vara legitimerad sjuksköterska och typ jobbat ett år. Men om jag börjar läsa till sjuksköterska direkt efter gymnasiet och sen börjar jobba direkt efter det, så går det väl ganska snabbt, skulle jag tro.

Förkunskapskraven för att läsa till barnmorska är "grundläggande behörighet samt leg. sjuksköterska med 180 hp inkluderande ett självständigt arbete om 15 hp eller motsvarande samt yrkesverksamhet motsvarande 1 års tjänstgöring som leg. sjuksköterska inom sluten somatisk vård". Och jag är inte riktigt säker på vad "ett självständigt arbete om 15 hp eller mosvarande" innebär.

Jaja, framtiden är bull. Fattar inte varför jag bryr mig.

Kommentarer
Postat av: Sara

Den går på tv3! :) Såg nu att jag glömt skriva kanal, höhö:)

Kram Sara på www.thetwilightsaga.se

2009-06-28 @ 19:34:08
URL: http://thetwilightsaga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0