Jamie Cambell Bower

Jamie Campell Bower är en brittisk skådespelare från London. Han föddes 22 november 1988. Han är sjukt söt, och pratar så himla fint! Det beror ju på hans brittiska accent (H) som jag äääääälskar.

Han är mest känd för sin roll som Anthony i Tim Burtons Sweeney Todd, där han spelar mot tre av de största skådisarna i min bok: Johnny Depp, Helena Boham Carter och Alan Rickman. Två av dessa (Helena och Alan) spelar han tillsammans med i den senaste Harry Potter-filmen: Harry Potter och Halvblodsprinsen. I den spelar också Timothy Spall som han också spelar mot i Sweeney Todd. Jamie kommer nog inte spela mycket mot just dessa i filmen. Han spelar Albus Dumbledores före detta vän och fiende, Gellert Grindelwald. Harry Potter och Halvblodsprinsen har biopremiär 15 juli 2009!

En annan medlem av Harry Potter-gänget är Robert Pattinson (min stora kärlek, för er som undrar). Rob spelade Cedric Diggory i Harry Potter och den Flammande bägaren, där han tyvärr dog i slutet. Robert spelade senast i succén The Twilight Saga: Twilight, i vars uppföljade The Twilight Saga: New Moon Jamie spelar en av de "onda" vampyrerna i Voltourifamiljen; Caius.

Jamie och Rob är hittills de enda som vara del av de två största serierna genom tiderna. Harry Potter och Twilight är, enligt mig i alla fall, de två största film- och bokserierna i världen. Förutom möjligtvis Sagan om Ringen-trilogin. Kan detta leda till en stor framgång för Jamie? Som det gjorde med Rob? Han har utseendet, charmen och potentialen.

I Sweeney Todd fick vi höra Jamie sjunga. Så uppenbarligen har han rösten också! Jag tycker han sjunger som en gud. Rob är också känd för en underbar sångröst, vilket han bevisar två gånger i Twilight. Likheterna mellan Jamie och Rob är många, och det skulle förvåna mig om vi inte får se mycker mer av Jamie i framtiden.

Frågan är: Kan Jamie Campell Bower bli nästa Robert Pattinson?


Jamie | Rob

Kommentarer
Postat av: Bettan

Snygg blogg:)

2009-07-01 @ 10:09:37
URL: http://busbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0