Så minns vi Michael Jackson

Tittade på SVTs hyllningsprogram om MJ: Så minns vi Michael Jackson. Jag förnekar inte att jag grät, men jag gråter ju ganska ofta. Men det var fint, det var mycket, mycket Michael Jackson. 45 om hans musik. Inte ens massa trams man inte bryr sig om: bla bla bla plastikoperationer bla bla bla hudblekning bla bla bla pedofili. För det är inte så man kommer minnas honom, det är inte så jag minns honom. Det är inte allt skitsnack om hans privatliv som kommer fastna.

Det är musiken som kommer leva kvar, och våra barn och barnbarn och kanske till och med barnbarns barn (beroende på hur vi tar hand om vår värld) kommer lyssna på hans musik och tänka "wow". För det är vad hans musik. Det finns liksom inte ord att beskriva hans musik med. Det enda man kan göra är att lyssna och sen tänka "wow", för man kommer inte på mer att tänka. Michael Jacksons musik gör att till och med våra hjärnor blir stumma.

Det är DET som kommer leva för evigt, och jag tycker att SVT med Magnus Broni i spetsen lyckades visa det ganska bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0