ingen tid att förlora

Lyssnar på eMiL Jensen. Blir ganska chillad av honom, vilket kanske inte är så bra eftersom att jag inte riktigt har tid att chilla. Jag har inte städat mitt rum, städat min källare, städat mitt badrum, bäddat min säng, duschat, sminkat mig eller bytt om. Jag har ungefär tre timmar på mig att göra detta. Ändå känner jag ett litet lugn, och jag vill ta vara på det så länge som möjligt.

Så jag sitter här i min röra, blandar kort och har det ovanligt trevligt i min I love STP-tshirt. Som min lillebror för övrigt kallar nattklänning, söt som han är.

Misstänker att någon snart kommer ner med ett panikslaget ansiktsuttryck och skriker på mig. Det var därför jag ens rörde mig ur min säng. Vill egentligen inte hellre än att hoppa tillbaka och sova i kanske två timmar. Så att jag i alla fall hinner duscha och byta om och sminka mig.

Jag vill skriva Robert Pattinsons adress överallt. Har skrivit den i  ungefär hundra sidor ett block. Kan den utantill, det är därför. Men jag vill hela tiden skriva den på nya ställen, men jag försöker hålla mig ifrån väggarna och möblerna och sånt. Vill helst inte att det ska märkas att jag är obsessed.

Vaknade väldigt otrevligt, nu när jag ändå skriver en massa trams. Min pappa kom dundrande in och frågade om jag hade vår stora silverbricka, som han vet att vi hade ett ovanligt fint pepparkakshus på i julas. Vad han då förstod var att jag hade tagit ner brickan i samma veva som jag satt och tittade på Mumintrollen och vräkte i mig vårt pepparkakshus. I alla fall resterna av det. Han förstod också att jag minsann inte plockat upp brickan igen. Så den var precis var jag la den i vintras: uppe på min bokhylla. Enda skillnaden från då var att jag nu plockat ner ungefär hundra affischer från väggarna, för att få plats med Rob överallt, och lagt dessa affischer ovanpå brickan. Jag vågade i alla fall inte gå och lägga mig efter det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0