stormarknader

Inspirerat och tipsat av min mamma

Jag och mamma var på ICA Maxi i Toftanäs idag. Mamma höll på att få hysteriska anfall typ hela tiden, och på väg ut fick jag reda på att orsaken var alla gamla, långsamma människor med rullatorer, barnfamiljer och sånna stora maskiner som butiksarbetarna åker runt i.

Men min mamma är ju inte den som bara klagar, hon hade konkreta förslag också! 1) kvällar och helger får INGA långsamma människor handla. De får ordna sina inköp mellan nio och tolv på vardagar. 2) filsystem på stormarknaderna! en fil för långsamma människor och en för snabba, som inte har tid att fastna bakom en rullator eller barnvagn på väg till diskmedlet.

När vi sen satte oss i bilen kom såg vi att klockan var tio i tolv. Tur att det är lördag, annars hade vi ju fått skylla oss själva.

Dagens ilandsproblem är för långsamma människor i mataffären. Speciellt när man har bråttom och kalas dagen efter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0