på promenad genom stan

Ja nu har jag duschat och gjort mig ganska fräsch. I alla fall om man jämför med i går. Mina fötter är inte lika smutsiga längre, efter att jag gick barfota genom Malmö, men jag kommer nog sticka fötterna i mammas magiska fotbad i kväll. Men nu ska jag bara låta dem gömma sig i ett par strumpor och ha ett par ordentliga skor som man kan gå i på dem när jag åker till Malmö. Borde vällja vilka, för om jag inte gör det kommer det bara bli mina rosa. Fast det är ju inte hemskt det heller, mina favoritskor ju!

Och på tal om att välja så borde jag välja halsband också. Ska jag ha min tidvändare, ett träpärlhalsband eller ett annat? Det blir nog min tidvändare. Den är ju charmigast, och dessutom finast. Eller ja, det är i alla fall finast av alla mina halsband. Och halsband måste jag ha, känns så tomt annars. I går försökte jag hela tiden pilla på min tidvändare men då hade jag mitt träpärlhalsband, så det var ju lite misslyckat. Men träpärlhalsbandet passar liksom bäst till outfitten jag hade i går. Det är liksom en del av den.

Borde egentligen försöka få lite lockar i mitt hår innan det torkar som det är nu, för då kommer jag ångra mig hela dagen!

Och det börjar ju bli dags att börja öva på piano- och sångläxorna också. Som jag haft hela sommarlovet. Haha, jag är så sjukt lat. Typ ber om sommarläxa och har inte suttit vid orgeln en enda gång sen sommaren började. Har inte ens öppnat boken. Inte sångpärmen heller. Jag undrar om jag kommer få en plats till gitarrlektioner, fast jag glömde att lämna in lappen om att jag skulle fortsätta... Spela roll. Har väl större bekymmer...

Jag har slutat med min jävla "hårdiet". Pallar inte tvätta håret med schampot mina föräldrar köpte, fan överdåligt. Trodde inte det skulle spela så stor roll på kvaliten av tvätten om man valde ett schampo utan silikoner och mineraloljor, men det är ju enorm jävla skillnad! Så idag fick jag nog, och tog mitt "gamla" schampo (som jag köpte typ dagen innan jag började med "braaa" schampon), och snaaaaacka om hur det kändes! Nog den bästa känslan ever; nytvättat hår. Aldrig i livet att jag väljer bort den mot något som ska vara "bättre för håret". Sånt snack. Dessutom förstör jag ju mitt hår med hårfärg och grejer, så jag tror inte silikon- och mineraloljeschampo hjälper speciellt mycket. Kan lika bra fortsätta "förstöra" håret med silikoner och mineraloljor om håret i alla fall blir rent och frääääääscht. Så det så.

Nu ska jag föna håret (hehe icke-silikoner och -mineraloljor hade nog inte hjälpt mig där heller) så att jag får lite lock på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0