okristligt tidigt

Min mobil har skällt på mig sedan klockan fem. Nu är klockan snart tio i sex och jag sitter vid min dator i stället för att göra något konstruktivt som att sminka mig och klä på mig. Men spela roll. Det viktigaste är att jag är vaken, resten går att deala med.

Jag vet inte riktigt men jag tror att det låter som att det regnar. Det är lite svårt att höra från källaren, men det tycker att det låter så på uterumstaket. Och det skrämmer mig. Det har liksom alltid varit fint väder när jag kört på körskolan, så att köra i regn känns lite skrämmande. Men egentligen är det vägen til och från körskolan som kommer bli extra jobbigt, liksom. Och att jag måste sitta inne på körskolan och vänta i typ en kvart!

Bussen går tjugo i sju och är framme på centralen i Lund tio över sju. Sen tar det typ sex minuter att gå till körskolan, så då är jag framme vid kvart över. Och så börjar lektionen halv åtta. OCh vägen hem skrämmer mig också lite, jag vill VERKLIGEN inte sitta på busstationen i Staffanstorp i hundra år och vänta på 174 men jag vill inte inte inte gå hem i regnet. Men det går en 166 från Lund C till Staffanstorp busstation 8.25 och den är framme 8.45 och sen går 174 klockan 8.46, så om 166 INTE är sen och 174 INTE är tidig, så ska jag hinna.

Nu har jag nog inte tid att svamla mer, måste sminka och klä på mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0