Malmöfestivalen är slut

Nu är det över. Malmöfestivalen är slut för i år. I alla fall för min del, den håller väl på ett par timmar till skulle jag tro.

Nu i kväll såg jag eMiL Jensen och Familjen. Inte så  mycket, men det räcker för mig. Jag är ganska happy just nu. Tyvärr hatar jag Stora Scenen, för alla bara dricker och röker där. Och så knuffas alla hit och dit, HELA tiden. Det finns liksom inget system i deras knuffar, vilket är störigt och läskigt när man egentligen bara vill se ett bra band och chilla med sin vän
 Nanne.

Älskade dock Folkets Park-grejen. Parkscenen och Amiralen, yes please.

eMiL var så jävla grym, som han alltid är! Stod mest och var lycklig. Fick kramar av två av VA!?s medlemmar. WOHO! Och tittade i smyg på Lars och Gustav från Billie the Vision and the Dancers. Undrar hur det känns att vara på en konsert där ens band hyllas som "favoribandet här i Malmö" och får komplimanger som "när jag spelar den här låten på svenska (som Billie gjort en engelsk cover på) känns det som att det är jag som gör en cover. på min egen låt!". Tänkt att få höra det.

Familjen var också najs, förutom allt folk. Det var sweet men synd att mikrofonen lät så lite och att det tydligen skulle vara publiken som skulle sjunga Det snurrar i min skalle.... Man är ju inte på konsert för att "höra" publiken svamla något som ska föreställa sång.. Men som Nanne sa: det måste vara roligt för dem att publiken faktiskt sjunger med på skånska!

emil jensen
familjen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0