s.

Jag funderar på att hoppa av skolan. Igen. Lol. Men den här gången har jag en plan: jag funderar nämligen på att gå en frisörutbildning. Den tar nio månader och sen kan jag börja jobba typ direkt. Okej att det inte riktigt är det jag vill göra, men jag tror ändå det hade varit jävligt roligt att jobba som frisör. Och på sista tiden har jag haft större lust att göra det. Plus att jag ändå inte trivs 100% på LBS. Jag hade nog dött av saknad och sånt trams, men kanske hade det varit värt det. Tyvärr så måste jag betala utbildningen själv, eller i alla fall så mycket jag har råd med. Den kostar typ 138 000, så mina föräldrar vill inte betala(trots att mamma senast igårkväll sa att hon kunde det). Men så räknade hon ut att det blir typ 15 000 i månaden, och det har hon tydligen inte råd med.
Men jag vet inte riktigt. Jag får väl fundera ett tag, eller så ställer jag mig i kö och bestämmer mig när jag får plats.

Dagens bra grej jag gjort: delat ut två distrikt reklam och därmed tjänat typ 300:- (som jag nog får lägga i en spargris till min frisörutbildning)

I morgon är det skolfotografering, och mitt hår börjar bli skabbigt och skulle behöva en tvätt. Men eftersom att jag inte vill riskera att min färg försvinner, så får mitt hår vara äckligt och fett på fotot! :D Jag kommer hata mig själv efteråt.
Sen ska jag och Elisabet träffa Heidi på kvällen.

Och nu kommer mina föräldrar hem, så jag ska överraska min mamma med att berätta att jag beställt Amy Macdonald - This is the life och sen ska vi plugga lite matte, titta på film och äta tårta!
Pushej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0