s.

Det tar nästan en timme för mig att komma hem. Vilket nu gör att jag antagligen inte kommer hinna färga håret innan jag ska till Ullis ikväll. Men jag måste i alla fall försöka, för jag klarar inte min utväxt.

Jag vet inte vad min pappa har tänkt att jag ska laga till middag idag, och jag är ganska säker på att det inte finns något i kylen. Rotade just runt i kylen, och hittade ingenting. Korven från igår är slut, liksom köttfärssåsen från i onsdags, så det blir inga rester heller. Värst är väl att jag måste börja nu, för att det ska bli klart innan folket kommer hem. Eller okej, det värsta är att mina föräldrar förväntar sig mat när de kommer hem! Jag orkar inte ens tänka på det längre.

Jag borde ta en huvudvärkstablett innan mitt huvud exploderar. Det är nog för att jag glömde mina glasögon i mopeden i morse, så jag har gått utan glasögon hela dagen. Inte för bra måste jag säga, trodde inte det skulle göra så stor skillnad, men nu har jag ju vant mig vid glasögon igen. Får se till att inte vänja mig av vid dem bara.

Funderar på att försöka mig på 3D-Kungen. Har testat innan, och det var ingen hit, men jag klarar mig inte med bara Röj och Harpan. Spindelharpan kanske? Men som om jag skulle orka det.

Den här jävla börskrisgrejen ger mig lite spader. Nu är det inte längre säkert att min bror får jobbet som ska betala hans lägenhet(Skanska håller ju på att avskeda 2000 personer, eller hur det nu var). Alltså kommer jag inte kunna flytta ner i källaren. Vilket innebär att jag aldrig kommer börja rensa mitt rum. Dessutom har jag ju sett fram emot min fina fondvägg i flera veckor nu! Och ett dubbelt så stort rum och en kanin är aldrig fel, det heller.

Nästan alla julklappar är i alla fall klara. Behöver bara få pengar av Stefan, så ska jag iväg och köpa vår gemensamma till mamma och pappa, och så ska jag köpa hans också. Sen är alla fixade. Och på söndag är det första advent, vilket kommer innebära att mamma och pappa springer runt och städar huset och julpyntar. Det i sin tur betyder att de kommer tvinga oss att städa våra rum ordentligt och putsa fönsterna och sånt tramsigt, för att vi ska få julpynta! Och så tror de på fullt allvar att vi vill julpynta också, vilket både Stefan och Simon inte vill, och jag vill inte så länge jag måste städa innan.

Snacka om att det här tog längre tid än det skulle få ta, vilket innebär att jag har mycket mindre tid över nu. Och jag som har hundra saker att göra innan klockan sex!


Kommentarer
Postat av: rebecca

haha ofta ditt största problem med börskraschen är att du inte får byta rum .............

2008-11-29 @ 03:09:22
URL: http://rebenschoppen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0